Religia

Zajęcia z religii odbywają się 2 razy w tygodniu:

 

poniedziałek:      grupa I 9.00 - 9.15      piątek:      grupa II       9.00 - 9.15       
  grupa II 9.15 - 9.30   grupa I 9.15 - 9.30
  grupa III  9.30 - 10.00   grupa IV   9.30 - 10.00
  grupa IV     10.00 - 10.30       grupa III  10.00 - 10.30

 

Zajęcia prowadzi P. Aleksandra Grześkowiak.

Kontakt: grzeskowiak.aleksandra1989@gmail.com

 

AKTUALNOŚCI

 

MSZA ŚW. Z OKAZJI ZAKOŃCZENIA ROKU PRZEDSZKOLNEGO

Drodzy Rodzice i Drogie Dzieci,

chciałabym uprzejmie zaprosić Państwa na Msze św. dla dzieci, które odbywają się w każdą niedzielę o godz. 12:00 w kościele p.w. Niepokalanego Poczęcia NMP (kościół garnizonowy). W jedną niedzielę każdego miesiąca (w czerwcu jest to niedziela 04.06.br*.) chciałabym poprosić o szczególne zaangażowanie się w tę Mszę św. przedszkolaków (ich rodzeństwo) i Rodziców. Jeśli mogę, będę uprzejmie prosiła dzieci oraz Państwa o pomoc. Będę bardzo wdzięczna za Państwa wszelką pomoc.

Serdecznie zapraszam – Aleksandra Grześkowiak (katechetka)

* Msza św. odbędzie się w podziękowaniu za cały rok przedszkolny.

 


 

ŻYCZENIA Z OKAZJI ŚWIĄT WIELKANOCNYCH

Przez krzyż idzie się do Zmartwychwstania. Innej drogi nie ma. I dlatego krzyże naszej Ojczyzny, krzyże nasze osobiste, krzyże naszych rodzin muszą doprowadzić do zwycięstwa, do zmartwychwstania, jeżeli łączymy je z Chrystusem, który krzyż pokonał.(ks. Jerzy Popiełuszko)

 

Pragnę złożyć Państwu życzenia błogosławieństwa i wielu łask od Chrystusa Zmartwychwstałego oraz Świąt Wielkanocnych pełnych owoców Ducha Św., czyli: radości, dobroci, miłości, pokoju, wierności, łagodności, uprzejmości, opanowania i cierpliwości.

 

Aleksandra Grześkowiak (katechetka)

 


 

7 RODZICÓW


Drodzy Rodzice,


chciałabym zainteresować Państwa ciekawą propozycją przeznaczoną dla Rodziców. Jest to „7 RODZICÓW” czyli koło modlitewne stworzone po to, aby objąć codzienną modlitwą nasze przedszkole - wszystkie dzieci (i ich Rodziców), nauczycieli i pracowników przedszkola.


„7 RODZICÓW” jest to wspólnota rodziców obejmujących modlitwą przedszkole, do którego uczęszcza jego dziecko. To siedem osób, tyle ile dni w tygodniu. Należy odmówić w wybranym (wcześniej ustalonym) dniu tygodnia, w dowolnym czasie i miejscu, 1 dziesiątkę różańca lub dowolną modlitwę (należy ją wcześniej podać) w intencji przedszkola. Modlitwę należy odmawiać do 30 czerwca (można i dłużej).


Zainteresowanych Rodziców powyższą propozycją, proszę o kontakt osobisty lub e-mail: grzeskowiak.aleksandra1989@gmail.com


Serdecznie zapraszam do „7 RODZICÓW”,
Aleksandra Grześkowiak (katechetka)

 


KONSULTACJE

 

Szanowni Państwo,

jeśli ktoś z Państwa wyraża chęć konsultacji ze mną, z katechetą, jest możliwość wcześniejszego uzgodnienia terminu konsultacji (dnia i godziny) - telefonicznie, sms-owo czy meilowy.

Serdecznie zapraszam na konsultacje,

Aleksandra Grześkowiak

(katecheta)

 


 

ZAŁOŻENIA MERYTORYCZNE

 

5-LATKI i 6-LATKI

            Katecheza przedszkolna obejmuje ważny proces chrześcijańskiego wtajemniczenia zapoczątkowanego w sakramencie chrztu. Może on się dokonywać w sytuacji, gdy dziecko w oparciu o relacje z dorosłymi podejmuje próbę nawiązania osobowego kontaktu z Bogiem oraz doświadczy Go na poziomie dziecięcej wrażliwości. Musi równocześnie poznawać prawdy wiary i oswoić się z faktem, że Bóg zaprasza do wspólnoty dzieci Bożych, kocha każde dziecko oraz stawia przed dzieckiem konkretne wymagania.

            Treści religijne w nauczaniu dzieci przedszkolnych w grupie pięciolatków i sześciolatków zostały oparte na Programie nauczania religii autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego KEP z 2010 r. Dlatego też są koherentne z dziecięcymi przeżyciami, które otwierają perspektywę zrozumienia zarówno otaczającego świata, jak i relacji z Bogiem i najbliższymi osobami. Przedszkolak, zapoznając się z nowymi treściami, doświadcza, ze razem z innymi, że należy do wspólnoty dzieci Bożych, ewolucyjnie przybliża się do znaków religijnych i Kościoła, aby spotkać się z Bogiem, zauważa lepiej wydarzenia z życia Jezusa, kim jest Bóg, odkrywa, że razem z innymi osobami jest uczniem Jezusa i stopniowo pragnie Go naśladować oraz z Jezusem i innymi dziećmi uczy się słuchać Boga i uwielbiać Go w codziennym życiu.

            W założeniach teoretycznych przyjęto model katechezy antropologiczno-kerygmatycznej, której struktura zakłada, że w każdej jednostce będzie przywołana sytuacja egzystencjalna dostosowana do wieku adresatów katechezy. Po jej analizie następuje przedstawienie orędzia chrześcijańskiego w taki sposób, aby zgodnie z założeniami Podstawy programowej katechezy omawiać precyzyjnie depozyt wiary przewidziany do realizacji na tym etapie. Ważną fazę katechezy stanowi życiowa aplikacja przekazanych treści, polegających na wyraźnym budowaniu postaw chrześcijańskich.

Podręcznik: red. Ks. M. Zając. „ Jestem dzieckiem Bożym.”. wyd. GAUDIUM. Lublin. 2012.

 

4-LATKI 

            Treści religijne w nauczaniu dzieci przedszkolnych w grupie czterolatków zostały oparte na Programie nauczania religii autorstwa Komisji Wychowania katolickiego KEP z 2010 r. Dlatego propozycja podręcznika (na którym katecheta opiera swój plan nauczania) pt. Pan Bóg kocha dzieci koresponduje z dziecięcymi przeżyciami, odwołuje się do wychowania religijnego inicjowanego w środowisku rodzinnym, wzbogaca je oraz znacząco rozwija. Dziecko czteroletnie, zapoznając się z nowymi treściami, może cieszyć się otaczającym światem i uczyć się dziękować za nie Bogu, doświadcza dobroci Stwórcy, który kocha je razem z jego rodziną, poznaje prawdę, że Pan Jezus jest wśród nas, odkrywa, że przykazanie miłości odnosi się do Boga i bliźnich oraz z innymi dziećmi poznaje podstawowe zwyczaje związane z rokiem kościelnym.

            W założeniach teoretycznych przyjęto modle katechezy antropologiczno-kerygmatycznej. Konsekwencją takich założeń jest zaproponowana w każdej jednostce sytuacja egzystencjalna, precyzyjnie dostosowana do możliwości poznawczych czterolatków. Jej analiza otwiera przestrzeń dla ukazania orędzia chrześcijańskiego w taki sposób, aby zgodnie z założeniami Podstawy programowej katechezy omawiać precyzyjnie depozyt wiary przewidziany do realizacji na tym etapie. Ważną fazę katechezy stanowi życiowa aplikacja przekazanych treści, która polega na zdecydowanym budowaniu postaw chrześcijańskich, dostosowanych do możliwości małego dziecka.

Podręcznik: red. Ks. M. Zając. „ Pan Bóg kocha dzieci”. wyd. GAUDIUM. Lublin. 2014.

 

3-LATKI 

            Program nauczania religii dla dzieci trzyletnich odwołuje się przede wszystkim do katechezy i wychowania religijnego podejmowanego w środowisku rodzinnym, uzupełnia je, ubogaca, a niekiedy nawet zastępuje. Wychowanie religijne trzylatków jest ściśle zespolone z wychowaniem ogólnym i procesem humanizacji dziecka, bowiem pierwsze lata są decydującymi chwilami dla kształtowania osobowości i religijności człowieka, jednak tam, gdzie jest to możliwe, warto włączać do edukacji religijnej także dzieci trzyletnie. Obserwowane osłabienie katechezy w rodzinie skłania do jak najszybszego podejmowania nauczania religii w przedszkolu, aby dziecko w naturalny sposób odkrywało dobrego Boga.

            W układzie treści w nauczaniu religii dzieci trzyletnich przyjęto jako główne założenie: „Bóg kocha dzieci”, tak aby dziecko mogło stopniowo odkrywać poprzez kontakt z najbliższymi, grupą rówieśniczą, ze światem przyrody, że Bóg pierwszy ukochał człowieka, w tym także jego.

Podręcznik: red. Ks. W. Kubik. „ Nasza Boża Rodzina”. wyd. WAM. Kraków. 2011.

 


 

CELE KATECHETYCZNE – WYMAGANIA OGÓLNE

 

I. Dziecko doświadcza miłości Boga w codziennym życiu, wyjaśnia swoje przeżycia w świetle wiary, odkrywa piękno przyrody i otaczającego świata oraz Boga jako jego Dawcę, odkrywa też, kim jest Bóg i buduje Jego prawdziwy obraz.

 

II. Dziecko rozwija uzdolnienia oraz kształtuje czynności intelektualne potrzebne w codziennym życiu i dalszej edukacji religijnej, poprzez poznanie pierwszych pojęć religijnych i kształtowanie mentalności wiary, a ponadto poznaje Pismo Święte jako Słowo Boże.

 

III. Dziecko poznaje istotę modlitwy, rozwija sposoby kontaktowania się z Bogiem; poznaje zwyczaje chrześcijańskie związane z obchodami roku liturgicznego.

 

IV. Dziecko buduje podstawy systemu wartości oraz uczestniczy w procesie wychowania społeczno – moralnego, poznaje chrześcijańskie pojęcia dobra i zła, odkrywa znaczenie przykazania miłości Boga i bliźniego oraz jego konsekwencje; nabywa i rozwija umiejętności społeczne niezbędne do życia w rodzinie, grupie rówieśniczej i kontaktach z dorosłymi; pogłębia swój związek ze wspólnotą Kościoła i odnajduje w niej swoje miejsce.

 


 

Pliki do pobrania:

  1. Cele katechetyczne na każdy miesiąc
  2. Praktyczne informacje
  3. Informacja dot. zdjęć z comiesięcznych Mszy św.

 

Wcześniejsze ogłoszenia:

  1. RÓŻANIEC
  2. Msza św. 25.10.
  3. Msza św. 22.11.
  4. Msza św. 20.12.
  5. RORATY
  6. Życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia
  7. 7 rodziców
  8. Grudniowy konkurs
  9. Podziękowanie za udział w konkursie
  10. Msza św. 24.01.
  11. Zaproszenie na rekolekcje
  12. Droga Krzyżowa
  13. Konkurs - palma wielkanocna
  14. Podziękowanie za udział w konkursie
  15. Msza św. 20.03.
  16. Życzenia z okazji świąt Wielkiejnocy
  17. Msza św. 17.04.
  18. Msza św. 08.05.
  19. Zaproszenie na koncert
  20. Msza św. 19.06
  21. Msza święta z okazji rozpoczęcia nowego roku przedszkolnego
  22. Konkurs różańcowy
  23. Projekt "Teczka serdecznej pamięci"
  24. Msza św. 23.10.
  25. Msza św. 06.11.
  26. Podziękowanie za różaniec
  27. RORATY 2016
  28. Życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia
  29. Msza św. 08.01.2017
  30. Msza św. 26.02.2017
  31. Msza św. 26.03.2017
  32. Droga Krzyżowa 2017
  33. Mój krzyż dla Jezusa - podziękowanie